KISACA PATLAYAN LEZZET
Bu sefer hangi yeni lezzete yer versek diye düşünürken rastgele denk geldiğim ve biraz tuhaf olan reklamını gördüğüm Eti Crax Patlayan Lezzet canlandı kafamda. Şahsen reklamını pek başarılı bulmasam da Crax'ın kötüsü olmaz sempatisiyle denemeye koyuldum. Lezzet olarak bakınca krakerle cipsin karışımı niteliğinde. Patlıyor mu? Patlıyor. Üzerindeki tırtıkları sıradan krakerlere göre farklı bir özellik katmış ürüne. E tabii bu güzellik maliyete de yansımış olacak ki bir paketine 1,50 ₺ fiyat biçilmiş.
Peki Eti Bu Ürünü Nasıl Tanımlıyor?
"Üzerinde bulunan çıtır parçacıklar sayesinde çok daha keyifli ve eğlenceli!" diyerek ürün, insanların beyninde eğlenceli atıştırmalık diye konumlandırmaya çalışılmış. Başarılı olup olunmadığını ise önümüzdeki zamanlarda çevremizden duyduklarımıza göre ya da bazı araştırmalar yaparak anlayabiliriz. Ama sanki bu araştırmayı yapmak Eti'nin; çevremizi gözlemlemek de bizim işimiz 🌝
Patlayan Lezzet Acı Baharatlı ve Peynirli Soğanlı olmak üzere iki çeşit olarak piyasaya sürüldü. Bundan sonra arttırılır mı yoksa tadında kalsın denilip burda kalır mı onu göreceğiz zamanla. Ama bence hedef kitlesinin çoğunluğunu benim gibi farklı lezzetler peşinde koşan ve buldu mu her türlüsünü isteyenler oluşturuyorsa devamı gelir. Arz-talep hani 😉
Marketteki konumuna da değineyim ürünün. Diğer tüm rakipleri gibi abur cubur reyonunda. Yani Eti bu ürün için bir PR çalışmasıyla belirli bir kısım satın almamış market bünyelerinden. Ama tabi zorunda mı? Değil. Başka ürünlerine öncelik veriyor olabilir, bu ürünü daha deniyor olabilir, sadece ara ürün olabilir. Olabilir de olabilir yani.
Sıra reklamda!
Hem hedef kitlenin bir üyesi, hem de bir reklamcı adayı olarak -başta da belirttiğim gibi- reklamı pek başarılı bulmadım. Peki neden? Hiçbir şeyi beğenmek bilmeyen biri olduğum için mi, tabii ki hayır! 😊 Reklamda bir arkadaş oturuyor, Patlayan Lezzet atıştırıyor, ardından Ece'sinden bir mesaj alıyor ve sonra bir patlama, hoplamalar zıplamalar. Beğenmeme sebebim şu ki bu patlamayı ona yaptıran şey kraker değil neticede. Nesini gösteriyor ürünün yani mesaj ne? Size halisünasyon gösterip; zamanla kafayı yediririz mi? Bence olmamış yani. Tabi yorumu size bırakıyorum. Bu benim şahsi düşüncem. Reklamın mesajı nedir, işlevsellik mi, duygusallık mı, ikna mı, hatırlatıcılık mı? Kafamda deli sorular...
0 yorum :
Yorum Gönder